In de schijnwerpers
Afgelopen jaar paar keer in de kranten gestaan en op social media actief geweest. Daardoor veel reactie’s gekregen en nieuwe klanten mogen verwelkomen. Ook via kappers zijn er vaak klanten doorgestuurd. Dan kreeg ik van de klant de vraag of ik het vervelend vond als de kapper mee ging, natuurlijk niet! Want in kapperstaal kunnen zij mij vertellen hoe het haar altijd werd gedragen of hoe de klant het zou willen dragen.
Eind mei ben ik begonnen op Facebook, om mijn oude klasgenoten van de kappersschool, kappersmodellen, kapperscollega’s van la Figaro, kapsalon Larkens, Onnes, Kroeze en Gemini te bereiken. Mijn oud-kappersmodel nam weer contact op om haar haar te doneren wat het grote fotoboek natuurlijk opentrok! Na 17 jaar geen contact leek er totaal geen tijd verstreken.
Van kapsalons kreeg ik haardonatie’s of ze stuurde klanten naar mij door met haarproblemen. Nancy haar haarfoto’s van voor en na kwamen in de kranten, op de website en op social media. Ze is mijn muze en voorbeeld. Dat ze de uitdaging aan ging om het taboe bespreekbaar te maken is geweldig. Voor veel klanten was het taboe erg herkenbaar, wat hun zoektocht naar een passende haaroplossing belemmerde. De onbekende wereld, de Haarwerk wereld. Voor mij een nieuwe grote uitdaging, maar voor de klanten hetzelfde. Samen een avontuur aan gaan en hen hierin begeleiden door te laten zien hoe ze weer verliefd op hunzelf kunnen worden. Het geborgen contact met mijn klanten maakt mijn beroep een prachtberoep, waarbij ik elke dag opnieuw mijn klanten op hun welverdiende plek in de schijnwerpers mag zetten!